Beware of bogus Charity Commission phone calls

first_imgBeware of bogus Charity Commission phone calls The Charity Commission is warning charities to be aware of a scam in which telephone calls from people claiming to represent the Commission are made, demanding payments for services and advertisements. These bogus callers claim to work for the “debt collection department” of the Commission. Some have demanded payments of thousands of pounds.The Commission has already reported the scam to the police. Andrew Hind, Chief Executive of the Charity Commission, encouraged anyone receiving such calls to do the same. “I am outraged that individuals are misusing the good name of the Charity Commission in this way”, he said. He also asked that people experiencing such fraudulent calls inform the Commission as well.The Commission made clear that it does not charge for any of its services to charities. It does not get involved in debt collection either directly or through contracting third parties to do so, and nor does it collect debt on behalf of charities.The Commission’s advice to charities is:* when speaking to any member of staff from the Commission they will always be prepared to give their name, telephone number and email address;* Commission email addresses always end with the domain name @charitycommission.gsi.gov.uk;* you can check the number of any suspect caller against the direct dial telephone codes for the Commission’s offices; these are London 0207 674…, Liverpool 0151 703…, Taunton 01823 345… , Newport 01633 2255…The best way to contact the Commission is by email or, if you need to speak to someone urgently, you can call its contact centre on 0845 300 0218. Lines are open from 08:00 to 18:00, Monday to Friday, except national holidays.www.charitycommission.gov.uk  30 total views,  1 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving. Howard Lake | 9 June 2010 | News Tagged with: Charity Commission AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThislast_img read more

See More

Wave of attempts to intimidate independent media in run-up to presidential election

first_imgNews May 5, 2021 Find out more News RSF_en Follow the news on Russia RussiaEurope – Central Asia RussiaEurope – Central Asia Receive email alerts May 21, 2021 Find out more Listed as a “foreign agent”, Russia’s most popular independent website risks disappearing to go furthercenter_img Organisation Russian media boss drops the pretence and defends Belarus crackdown June 2, 2021 Find out more February 17, 2012 – Updated on January 20, 2016 Wave of attempts to intimidate independent media in run-up to presidential election Help by sharing this information News Two Russian journalists persecuted for investigating police corruption News Reporters Without Borders is extremely concerned by attempts to intimidate independent national media in recent days in Russia.“Whether the result of a change in strategy by the Kremlin or simultaneous initiatives by zealous subordinates, these manoeuvres must stop at once,” Reporters Without Borders said. “The warning shot fired across radio Echo of Moscow’s bows by its leading shareholder is the latest in a series of moves to reorganize independent media in the past few months.“Like the ridiculous charge of being ‘in the pay of foreigners,’ this devious behaviour above all reflects a growing alarm within the government and its allies about the sizeable opposition movement they are facing for the first time in the run-up to the 4 March presidential election. It also reflects an unacceptable contempt for journalists and belief that they can be easily silenced.”The online television station Dozhd TV yesterday received a fax from the Moscow prosecutor’s office asking it to provide detailed information about “the station’s funding for its coverage of the mass demonstrations from 10 to 24 December,” in which large marches were staged throughout the country in protest against alleged electoral fraud.The query was prompted by a request filed in late December by Robert Shlegel, a parliamentary representative of the ruling United Russia party and a former spokesman for the pro-Kremlin youth movement Nashi, who told the media he regarded Dozhd TV as an “information sponsor” of the opposition demonstrations. It was important to verify claims that the demonstrations and the coverage of them been financed “from abroad,” Shlegel said.Dozhd TV owner Natalya Sindeyeva announced that the station’s lawyers were preparing to respond to the request from the prosecutor’s office. She added that the station’s running costs were covered by her own resources, funds provided by her husband and what it earned from advertising.Two days earlier, Echo of Moscow, one of Russia’s leading independent broadcast media, announced that its board of directors is to be disbanded on the insistence of its majority shareholder, Gazprom, the partly state-owned natural gas company that is a close Kremlin ally. Acquired by Gazprom in 2001, like the popular TV station NTV, Echo of Moscow had managed until now to maintain its independence.Defending its request for changes in the board of directors, Gazprom-Media said it was motivated by a desire to “streamline” the management of its holdings and by the “increased attention being paid to the radio station by various sides.” One can only wonder at the request’s timing – just weeks before a presidential election and just one month after Vladimir Putin accused the station of “pouring shit over me from morning till evening.”This is the point made by the station’s journalists in a 14 February statement claiming that they were the victims of political pressure. “We understand that Gazprom-Media has been unable to react to criticism about the station from Russia’s highest officials,” they said.Reporters Without Borders said today: “We urge Gazprom-Media to explain why an overhaul of the station’s board of directors is so urgent. The wave of changes in media positions two months after the dismissal of Kommersant-Vlast’s editor in chief is just reinforcing the impression of a generalized attempt to get journalists to toe the line.”In the reshuffle of Echo of Moscow’s board scheduled for 29 March, Gazprom will get five of the nine seats instead of the four it has now. The newsroom’s current representatives, including editor in chief Alexei Venediktov and two “independent directors,” are to stand down. The journalists have already chosen their replacements and insist that the station’s editorial policy will not change. The newsroom’s staff is not being changed either.Gazprom-Media has not responded to offers from Dozhd TV owner Sindeyeva and presidential candidate Mikhail Prokhorov to buy its 66 per cent stake in Echo of Moscow. In the past, the company had repeatedly turned down similar offers from the station’s journalists.The accusations against Dozhd TV have much in common with Prime Minister Putin’s claim that the anti-government protesters were incited by the US State Department. One of the targets of a series of cyber-attacks on independents news websites on the eve of last December’s parliamentary elections, Dozhd TV already had to defend its coverage of the protests on 5 and 6 December to the Federal Supervisory Agency for Communications (Roskomnadzor).After closely examining recordings of the station’s coverage, the agency concluded that they contained nothing amiss.Putin is United Russia’s candidate in the presidential election being held on 4 March. If he wins, he will recover the position he already held from 2000 to 2008. last_img read more

See More

Update on the latest sports

first_imgThe Wildcats have won seven in a row and can secure at least a share of the regular season SEC title with a victory. The Tigers won the first match-up 75-66 on Feb. 1, their second straight victory over Kentucky and fourth in the last seven meetings. Since that loss the Wildcats have won five times by a total of 31 points. Kentucky’s streak is its longest this season and has been led by guard Immanuel Quickley, who has averaged 21.5 points during the run.Michigan State at Maryland highlights a strong slate of weekend matchups in the Big Ten as the conference race enters the closing stretch. The ninth-ranked Terrapins are 15-0 at home. They beat the Spartans 67-60 on the road two weeks ago. Maryland has a two-game lead on 24th-ranked Michigan State with three games left in the regular season. Illinois, Penn State and Wisconsin are in a four-way tie for second place with the Spartans. The Terrapins haven’t finished first in conference play since tying Duke for first place when they were still in the ACC in 2009-10.Also Saturday, No. 7 Duke will be looking to bounce back from its double-overtime loss at Wake Forest when it visits Virginia. The Blue Devils have won three straight on Virginia’s home floor and swept the eventual national champions in two regular season meetings last season. Virginia is surging with five straight wins and has locked up no worse than fourth place in the ACC this year.There are two intriguing games in the Big 12 that feature teams that are likely locks for the NCAA Tournament against teams that have some work to do. The first is in Lubbock, where Texas is taking on No. 22 Texas Tech in a game that could help to solidify the Longhorns’ at-large resume. The second happens in Morgantown, where Oklahoma plays No. 20 West Virginia. Elsewhere, top-ranked Kansas visits Kansas State in the first meeting between the schools since their game in Lawrence ended in a brawl that spilled into the stands.OLYMPICS-US MARATHON TRIALS Associated Press Virus worries affect more sportsUNDATED (AP) — Concerns about the new coronavirus continue to have an impact on sporting events around the world.In Japan, baseball games were played in empty stadiums Saturdayday and horse races were held without spectators. Sunday’s Tokyo Marathon, one of the world’s largest races, has been restricted to elite runners.In France, Sunday’s Paris half-marathon has been called off due to the outbreak. Organizers said the race involving some 44,000 competitors would be rescheduled for a date to be determined.Five Serie A soccer games in Italy were postponed on Saturday. The matches were originally due to be played without fans this weekend but the decision to call them off was taken by the league as part of “urgent measures for the containment and management” of the COVID-19 disease. Share This StoryFacebookTwitteremailPrintLinkedinRedditT25 MEN’S BASKETBALL-SCHEDULESome key matchups on the Saturday scheduleUNDATED (AP) — No. 8 Kentucky is set to host No. 15 Auburn Saturday afternoon to highlight the Southeastern Conference’s weekend slate of games. Virus threat to Olympics casts shadow over marathon trialsATLANTA (AP) — The nation’s top distance runners are competing in Atlanta Saturday for spots on the U.S. Olympic marathon teams. The top three men’s and women’s finishers in the afternoon trials will earn spots on the team that will compete in the Summer Olympics in Japan.Runners are trying to put aside concerns about the coronavirus and the possibility that it could force the cancellation of the Tokyo Games, which open July 24.The Olympic marathon is scheduled to be staged in Sapporo, a couple hours from Tokyo. The event was moved to protect the runners from the heat in Tokyo.VIRUS OUTBREAK-SPORTS Update on the latest sportscenter_img ROMO-CBSRomo remains with CBS after agreeing to long-term contractUNDATED (AP) — Tony Romo will remain with CBS as its top NFL analyst after agreeing to a record extension.CBS Sports spokeswoman Jen Sabatelle said that the network and Romo have agreed to a long-term contract. The New York Post reported that the former Dallas quarterback’s new deal is worth $17 million a year.CBS’ deal with the NFL expires after the 2022 season, but Romo’s contract goes beyond that. CBS is expected to retain their rights when the next round of negotiations start, which could happen this year once a new collective bargaining agreement with players is finalized. WORLD CUP-WOMEN’S SUPER-GOrtlieb wins 1st World Cup, Brignone extends overall leadLA THUILE, Italy (AP) — Austria’s Nina Ortlieb edged Federica Brignone (feh-deh-REE’-kah breen-YOH’-nay) of Italy by one hundredth of a second Saturday to win a women’s World Cup super-G in Italy. It was her first career victory.The win for the daughter of 1992 Olympic downhill champion Patrick Ortlieb came one week after she earned her first podium result in a downhill.Brignone extended her lead in the overall standings to 153 points from the absent Mikaela Shiffrin. The American three-time overall champion is taking a break from the sport since the death of her father. Corinne Suter was third and remained in the lead of the super-G season standings. February 29, 2020 Romo was hired by CBS in 2017 when he retired after 14 seasons and signed a 3-year deal that averaged $3 million per season. He quickly made an impact being paired with Jim Nantz and was widely hailed as the best analyst to debut since John Madden. Romo’s new contract eclipses the $8 million per year that Madden received with Fox. Adjusting for inflation, the current value of Madden’s contract is $14 million.last_img read more

See More

Qatar World Cup a ‘blatant mistake’, says FIFA executive Theo Zwanziger

first_imgAwarding the 2022 soccer World Cup to Qatar’s desert state was a “blatant mistake” FIFA executive committee member Theo Zwanziger said, adding that staging the tournament in winter would be just as big a problem.German Zwanziger’s attack on the decision to give the tiny energy-rich Gulf state the world’s biggest single sports event comes after FIFA president Sepp Blatter repeated his view that the finals could not be played in the traditional summer slot.“It was a blatant mistake,” Zwanziger, formerly head of the German football federation (DfB) told Sportbild magazine, referring to the decision taken by world soccer’s governing body in December 2010.Zwanziger, who joined the FIFA executive the following year, also said shifting the tournament to the winter months would put the unity of German football in danger.“Changing the World Cup to the winter is going deep into the structures of European national federations and also amateur football in Germany.”“A change in playing schedules does not only affect the Bundesliga but continues affecting lower divisions due to the link with promotion and relegation. The game pyramid is in danger and so is the unity of German football.” Moving the World Cup to the winter would have a seismic effect on soccer scheduling in Europe.Many leagues outside Britain have a winter break but would need a hiatus of at least six weeks to accommodate national teams preparing for, and playing at, the World Cup finals.The English Premier League, despite not having a winter break, has repeatedly voiced its strong disagreement with moving the tournament to the winter months.“A winter World Cup would mean public viewing with ice skating boots in freezing temperatures,” said Zwanziger.“If the decision was really a mistake it should be lifted and should not become an even bigger burden for those who are not involved by changing it to the winter.” Moving the World Cup to January or February would also have an impact on attendances and television viewing figures for other sporting events like the Australian Open tennis tournament, skiing and the Winter Olympics.Blatter said a month after the decision was taken that he expected the tournament to be moved to the winter. Last week he said a summer World Cup in Qatar was out of the question.Temperatures in Qatar in June and July regularly hit 40C (104f) or higher with 45C (113f) recorded last month.“You can cool down the stadiums but you can’t cool down the whole country and you can’t simply cool down the ambience of a World Cup,” Blatter told a conference in Austria.“The players must be able to play in the best conditions to play a good World Cup.” Blatter had previously stressed that any request to change the timing of the 2022 World Cup would have to come from the organisers but said last week that the FIFA executive committee would meet to discuss the issue in October.last_img read more

See More